dijous, 17 de gener del 2013

DOFINS

A l'escola del meu fill gran han començat, aquest trimestre, un projecte nou que tracta sobre els dofins.
A través d'aquesta referència treballaran diferents matèries i al final ja ens donaran el resultat en forma d'àlbum.
Havíem de començar a alliçonar-los amb el tema i el primer que se'm va passar pel cap és dir-li que els dofins són animals que viuen a l'aigua, com els peixos. Li vaig explicar que els dofins neixien de la panxa de les seves mares, a diferència dels cargols (anterior projecte) que neixen dels ous que la mare caragol enterra. (Així de pas, vaig veure que se'n recordava dels cargols, jejej). Vaig trobar un vídeo bonic sobre el naixement d'un dofí.


 

També vaig estar explicant-li com de gran és un dofí i comparàvem el tamany d'un dofí amb el nostre tamany. Vaig llegir que un dofí, dels més grans, pot fer quatre metres i hem vaig quedar amb aquesta copla, recordant-li que aviat faria quatre anys. Vam dibuixar el número quatre per a què se'n vagi fent a la idea, que ja no queda tant pel seu aniversari.
Una altra de les coses que vaig llegir és que tenen, els dofins, 100 dents. Vaig intentar fer-li veure que 100 era molt, tot i que els dígits 1 i 0 per ell ja són coneguts. No sé si ho va arribar a entendre massa, però ahir va agafar la pissarra i va dibuixar el número 100... mmm curiós, si més no...
 
El cap de setmana vàrem fer una activitat amb els nens que m'havia quedat pendent de fer. Havia pensat fer-la durant les vacances de Nadal i em feia il·lusió. I com al final no vaig tenir ocasió se'm va ocórrer rescatar-la de la següent manera:

Vam fer sabonets.
Vaig veure a algun bloc ( http://manetesicosetes.wordpress.com/2012/12/28/sabons-despigol/) com fer-los i ho vaig trobar fàcil, divertit, interessant i entretingut.
I vaig lligar totes dues idees fent algun sabonet amb forma de dofí i així li vaig donar al nen per a què ho portés a l'escola junt amb més material que demanaven per a anar treballant el projecte.

Per a fer els sabonets vaig fer servir un parell de pastilles de sabó de les mans de glicerina, colorant alimentari i oli aromàtic (un que tenia a casa per a fer massatges).
Vaig agafar el sabó i el vaig partir a trossets, en un bol i cap al microones. Fer-ho en tandes de 30 segons, però es desfà de seguida. Remeneu per a què l'escalfor es vagi repartit i es desfaci bé el sabó. Afegir el colorant i l'oli i remenar per a què quedi ben integrat. Això ho vaig fer amb cura per a què els nens no es creméssim.
Vàrem abocar, amb cura, la mescla anterior a uns envasos que tenia guardats de motlles de plastilina.
Es pot fer servir qualsevol motlle que no sigui gaire dur per a poder desmotllar després el sabó, de silicona, per exemple.
 
Quan havia solidificat una mica, ho vam guardar a la nevera. Una estoneta i llestos!


Aquí el resultat amb unes fotos pèssimes :(
 
 



 
 



 

 
 

Durant aquest cap de setmana, com heu llegit, hem estat parlant de dofins, hem vist dibuixos, fotos, vídeos... Material gràfic a l'escola no en volíen perquè ja anaven ben servits, però jo vaig agafar uns quants dibuixos de la xarxa i vaig fer un joc de memòria cassolà. Vaig imprimir parelles de dibuixets de dofins en un tamany 7x7 cm (em va sembla suficient) i ho vaig portar a plastificar. Així el Pau també va portar més material de dofins a l'escola i alhora és una joguina. Però no em va donar temps de fer fotos... :(
 
I així amb els nostres petits seguirem aprenent.
 
AQUÍ HO DEIXO DIT






6 comentaris:

  1. Ei! El meu fill gran va treballar tb a P3 l'any passat els dofins. Si necessites informació, pregunta'm el que vulguis jeje

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ei, Lídia! Gràcies per passar-te per aquí i per l'oferiment.

      De moment no m'ha explicat gaire el que ha aprés dels dofins. Algunes parts del cos i poca cosa més... I quan li pregunto qualsevol cosa d l'escola em contesta "no ho sé"!
      He vist que fer hort urbà? Jo vaig sembrar llavors d'espinacs i ha sortit un brot. Els nens al principi m'ajudaven a regar el test. Algun dia els hi faré puré d'espinacs i ja els hi diré que són els nostres ;)

      Elimina
  2. Va ser fa uns anyets, vam fer un hortet amb el meu home; ara el balcó fa una mica de peneta...Sort que els cactus ressisteixen :D. A veure si el recuperem. Per cert, el blog molt xulo!

    ResponElimina
  3. Ei, acabo de veure que has fet els sabonets. T'han quedat amb uns colors molt bonics!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Elisabetsalie! Sí, no van quedar malament del tot, tot i que el dofí no era blau com preteníem sino turquesa. Ara, explica-li a un nen que no és verd ni blau, si no turquesa... ;)
      I fant bona oloreta també. Els nens ja tenen ganes d'usar-los però a mi em fa peneta.

      Elimina