dimarts, 26 de març del 2013

AMB EL BON TEMPS...

Hola,

Ja fa dies que els calçots estan a l'ordre del dia, o més ben dit del cap de setmana. Però ara que tindrem uns dies de festa, si aneu de calçotada... el dia de la mona, per exemple, us passo la meva humil recepta de salsa de calçots. La vaig treure fa temps d'internet, (crec que d'aquí: http://www.altcamp.info/calcsalsa.htm) però diria que és una recepta de les més bàsiques que hi ha. Em vaig quedar amb aquesta precisament, perquè em recordava a les que havia vist fer.


1 cabeça d'alls escalivats i 1 all cru
100 g. d'ametlles torrades i pelades
30 g. d'avellanes torrades i pelades
4 o 5 tomàquets madurs i escalivats.
aproximadament 80 cl. d'oli d'oliva i després aneu afegint
1 llesca de pa sec o torrat mullat amb un raig de vinagre
la polpa d'una nyora
sal
i jo hi afegeixo un trosset de pebrot vermell escalibat

Tot a la batedora i llestos!
Quedarà més espesa o menys en funció de l'oli que hi tirem. He de reconéixer que a mi em costa trobar el punt aquell de perfecció. Aquell en què el calçot es suca bé, s'enganxa la salsa, el calçot ben cobert... i que després en menjar-lo que no gotegi. Sí, ja sé que sempre ens podem posar els pitets, però millor que no gotegi salsa.
Important per a què no piqui, que els alls estiguin cuits, massa alls crus faran que la salsa sigui més forta. Si us agrada... endavant. La nyora també fa enfortir el gust de la salsa. N'hi ha qui no en posa, però a mi em sembla que la nyora fa que la salsa de calçots sigui més genuïna. Així doncs, podeu substituïr la nyora per pebrot vermell escalibat i ben bona que estarà també.


AQUÍ HO DEIXO DIT

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada