dimecres, 27 de novembre del 2013

GANES DE FER MANUALITATS



“O quiero y no puedo”

És que, de vegades, llegir, sobretot a “internet”, pot fer molt mal.

Darrerament he vist articles en blocs diversos sobre “DIY”, reciclar material, manualitats, etc. Bé, coses d’aquest estil que estan súper tan de moda. Trending topic, o sea!


I quan ho llegeixo, la meva ment comença a treballar. La imaginació vola i vola. Al meu cap tinc imatges precioses sobre creacions meves. I la realitat, la trista realitat, és una altra. I sembla que mai aprenc.

Ja solia passar quan intentava fer un pastís... i ara em passa amb les manualitats. Al cole, m’agradava l’assignatura de plàstica, però també reconec que no m’acabaven de quedar bé els treballs. Sempre n’havia de millors. I, al contrari que la cuina, les manualitats m’estressen, no em desestressen, però com està de moda, dic...



La darrera experiència va ser intentar aprofitar una samarreta blanca de la nena.
Tenia tot el davant brut de dalt a baix d’una taca que, presumeixo, és llet amb colacao. No ho sé del cert, per la forma ho devia ser i per la traça de la nena, també, probablement. Havia rentat la samarreta amb lleixiu, cosa que no faig mai. Però ni així vaig aconseguir treure la taca.
Total que el cap de setmana, a casa, la meva creativitat va sortir enfora.
Durant la setmana ja ho havia anat planejant. Havia buscat un dibuix mono.
En tenia uns quants.

Descartava fer un dibuix a mà alçada, si més no, a la primera samarreta que volia pintar. Així que vaig buscar un dibuix al Sant Google, que em servís de plantilla (tipus stencil).
Em resultava ideal fer el dibuix amb pintura negra, però no en tenia. La pintura de roba que tenia era de colors.

L’altra opció que tenia era fer servir les puntes dels “plastidecors”, que tenia guardades, ja que temps enrere havia vist que es podien estampar samarretes mitjançant aquesta tècnica.

Que per cert, ara veig un vídeo al “Youtube” que està súper ben explicat.

(aix… horror! Ara he vist al youtube, que aquest mateix usuari ha penjat un vídeo de com tenyir una samarreta amb té roig i cafè… com quedarà si ho provo jo??!?!?!)


Ara explico la meva experiència amb els plastidecors.

Jo vaig triar un dibuix que eren diverses papallones de diferents mides per amagar les irregularitats de les taques de la samarreta.
No ho vaig fer com al vídeo. No vaig aprofitar tot el foli amb la plantilla de les papallones, si no que vaig anar retallant les papallones amb un gran marge i així podria col·locar millor cada figura allà on m’anés bé.
Llavors... mec!!!! Error!!!... Al seguir planxant les altres papallones vaig planxar per sobre d’una de les papallones ja estampades. Oooooh!!! Snif!!!
Coses que passen quan no vas poc a poc i amb bona lletra. Era d’esperar!

Comentar també que el paper que vaig utilitzar era molt finet i s’escolaven puntes de les ceres i els dibuixos no quedaven del tot perfilats. Millor utilitzar un foli de bona qualitat o fins i tot cartolina per a fer servir la plantilla. I lo del cúter, ideal. Jo ho vaig fer amb tisora i no acaba de quedar perfecte. Aix! És que a mi em fan una mica de por els cúters... :S
I posar entre la samarreta i la taula de planxar alguna cosa que eviti taques sobre la funda de la planxa...


Doncs, la conclusió... que pel dibuix que pretenia estampar, amb una mica d’experiència, potser sí que hagués quedat bé fet així en diverses planxades, però vigilant molt amb no planxar el dibuix ja estampat i vigilant també el paper o drap que es posa damunt de les ceres per a traspassar l’escalfor, ja que aquest també pot embrutar la samarreta si no ho fem tot de cop.

No! La conclusió va ser que la samarreta va anar a parar al cubell de la brossa. Això sí, sense plors ni rebequeries de cap mena, que em vaig fent adulta ;)
No vaig fer fotos, “vamos, ni de conya”. Així que si algú llegeix això apel·lo a la seva imaginació per a imaginar-se el pitjor dels pitjors. Digne de ser publicat aquí: http://pinstrosity.blogspot.com.es/

I jo…

AQUÍ HO DEIXO DIT



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada